Algemene Voorwaarden
1. Algemeen
Deze voorwaarden gelden voor iedere aanbieding, behandeling en transactie tussen de schoonheidssalon en een cliënt waarop de schoonheidssalon deze voorwaarden van toepassing heeft verklaard, voor zover van deze voorwaarden door partijen uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken.
2. Inspanningen schoonheidssalon
De schoonheidssalon zal de behandelingen naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uitvoeren. De schoonheidssalon zal de cliënt, waar redelijkerwijs mogelijk, informeren over eventuele financiële gevolgen van wijzigingen of aanvullingen op de behandeling.
3. Afspraken
De cliënt dient verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk 48 uur voorafgaand aan de afspraak aan de schoonheidssalon te melden. Indien de cliënt deze verplichting niet of niet tijdig nakomt, wordt 50% van het honorarium van de geplande behandeling in rekening gebracht, ongeacht de reden van annulering. Bij het niet verschijnen zonder annulering (no-show) wordt 100% van het honorarium van de geplande behandeling in rekening gebracht. Annuleren van afspraken kan telefonisch of via WhatsApp. Indien sprake is van een behandeling of intake met korting, wordt het gereduceerde tarief gehanteerd. Wanneer de cliënt meer dan vijf minuten later dan de afgesproken tijd arriveert, mag de schoonheidssalon de verloren tijd inkorten op de behandeling en toch het volledige honorarium berekenen. Wanneer de cliënt meer dan tien minuten te laat arriveert, kan de schoonheidssalon de afspraak annuleren en het volledige honorarium in rekening brengen. De schoonheidssalon behoudt zich het recht voor om in uitzonderlijke gevallen een afspraak te verplaatsen of te annuleren. In dat geval wordt de cliënt hiervan zo spoedig mogelijk op de hoogte gebracht.
4. Betaling
De schoonheidssalon vermeldt alle prijzen van behandelingen en producten op haar website en/of mondeling in de salon. Alle genoemde prijzen zijn inclusief BTW. Aanbiedingen zijn geldig gedurende de aangegeven periode en/of zolang de voorraad strekt. Bij het online boeken van een behandeling dient de cliënt 50% van het behandelbedrag direct bij de reservering te voldoen. Dit bedrag geldt als aanbetaling en wordt niet teruggestort. Wanneer de cliënt de afspraak tijdig (minimaal 48 uur vooraf) verplaatst, blijft de aanbetaling staan en wordt deze verrekend met de nieuwe afspraak. Bij een te late annulering of no-show blijft de aanbetaling eigendom van de schoonheidssalon. De resterende 50% van het behandelbedrag dient direct na afloop van de behandeling te worden voldaan. Betaling is mogelijk contant of via pin.
5. Persoonsgegevens en privacy
De cliënt voorziet de schoonheidssalon vóór de eerste behandeling van alle gegevens, waarvan de schoonheidsspecialiste aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan de cliënt redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het zorgvuldig uitvoeren van de behandelingen. De schoonheidssalon neemt de persoonlijke gegevens van de cliënt op in een geautomatiseerd systeem. De schoonheidssalon behandelt de vertrouwelijke gegevens van de cliënt volgens de richtlijnen in de Wet Bescherming Persoonsgegevens. De schoonheidssalon zal gegevens van de cliënt niet verkopen of verhuren aan derden zonder schriftelijke toestemming vooraf van de cliënt.
6. Geheimhouding
De schoonheidsspecialiste is verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die de cliënt heeft medegedeeld tijdens de behandeling. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de cliënt is meegedeeld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie. De geheimhouding vervalt indien, op grond van een wettelijke bepaling of een rechterlijke uitspraak, de schoonheidsspecialiste verplicht is de vertrouwelijke informatie aan derden te verstrekken.
7. Aansprakelijkheid
De schoonheidssalon is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, ontstaan doordat de schoonheidsspecialiste is uitgegaan van door de cliënt verstrekte onjuiste en/of onvolledige informatie over relevante lichamelijke aandoeningen, medicijngebruik, werkzaamheden of vrijetijdsbesteding. De schoonheidssalon is niet aansprakelijk voor verlies, diefstal of beschadiging van persoonlijke eigendommen die de cliënt heeft meegenomen naar de salon.
8. Garantie
De schoonheidssalon geeft de cliënt één week (7 dagen) garantie op de producten. Deze garantie vervalt indien:
-
De cliënt andere producten heeft gebruikt dan die door de schoonheidsspecialiste zijn geadviseerd.
-
De cliënt de adviezen voor thuisverzorging, zowel mondeling als beschreven in de productfolder, niet heeft opgevolgd.
-
De cliënt het advies om medische hulp te zoeken niet binnen vijf werkdagen heeft opgevolgd.
-
De cliënt het advies om medische hulp te zoeken niet binnen vijf werkdagen heeft opgevolgd.
-
De cliënt de producten niet volgens de gebruiksaanwijzing heeft gebruikt.
Wanneer de cliënt niet tevreden is over een bij de schoonheidssalon gekocht product, geldt geen geld-terug-garantie. Producten kunnen binnen één week (7 dagen) ongeopend worden geruild voor andere producten van de schoonheidssalon.
9. Beschadiging en diefstal
De schoonheidssalon heeft het recht van de cliënt een schadevergoeding te eisen indien de cliënt meubilair, apparatuur of producten beschadigt. De schoonheidssalon meldt diefstal altijd bij de politie.
10. Klachten
Indien de cliënt een klacht heeft over een behandeling of product, dient deze zo spoedig mogelijk, doch binnen vijf werkdagen na ontdekking, schriftelijk te worden gemeld aan Radiant Skin by Sandra. De schoonheidssalon zal binnen vijf werkdagen adequaat reageren op de klacht. Indien de klacht gegrond wordt bevonden, zal de schoonheidssalon de behandeling kosteloos opnieuw uitvoeren zoals overeengekomen, tenzij dit inmiddels voor de cliënt aantoonbaar zinloos is geworden. In dat geval kan de cliënt dit schriftelijk kenbaar maken. Indien de schoonheidssalon en de cliënt niet tot overeenstemming komen, kan de cliënt het geschil voorleggen aan een mediator of de bevoegde rechter.
11. Behoorlijk gedrag
De cliënt behoort zich in de salon behoorlijk te gedragen volgens algemeen aanvaarde normen. Indien de cliënt na herhaaldelijke waarschuwingen onbehoorlijk gedrag blijft vertonen, heeft de schoonheidssalon het recht de cliënt de toegang tot de salon te weigeren onder opgaaf van redenen.
12. Recht
Op elke overeenkomst tussen de schoonheidssalon en de cliënt is het Nederlands recht van toepassing. Ingeval van uitleg van de inhoud en strekking van deze algemene voorwaarden, is de Nederlandse tekst daarvan steeds bepalend. Van toepassing is steeds de laatst gedeponeerde versie c.q. de versie zoals die gold ten tijde van het tot stand komen van de overeenkomst.
13. Website en aansprakelijkheid
Radiant Skin by Sandra besteedt uiterste zorg aan de inhoud van de website, maar kan niet instaan voor de juistheid of volledigheid van de aangeboden informatie. Radiant Skin by Sandra aanvaardt geen aansprakelijkheid voor schade die op welke wijze dan ook voortvloeit uit het gebruik of de onvolledigheid van de informatie op deze website. Reacties die door bezoekers worden geplaatst, vertegenwoordigen uitsluitend de mening van de auteur en niet die van Radiant Skin by Sandra. Reacties met discriminerende, lasterlijke of auteursrechtelijk beschermde inhoud worden zonder discussie verwijderd.